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Social Neuroscience is a peer-reviewed academic journal covering research in social neuroscience. It was established in March 2006 and is published by the Psychology Press, a division of Taylor and Francis. The editor is Paul J. Eslinger (Penn State Hershey Medical Center). According to the Journal Citation Reports, the journal has a 2011 impact factor of 2.738, ranking it 23rd out of 75 journals in the category "Psychology" and 123rd out of 244 journals in the category "Neuroscience". Originally, it published 3 issues per year (with the last issue being a double one). Less
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Social Neuroscience の創刊は 2006 年です。
Social Neuroscience の発行頻度は Bi-monthlyです。
Social Neuroscience のH-Index scoreは 78、Citescoreは3.9、SNIP scoreは 0.78、SJRはQ2です。
Social Neuroscience の出版社はROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTDです。
Social Neuroscienceの出版方針と研究範囲は本ページ上部で確認できます。
Social Neuroscience の主な指標はEditage内の本ページ上部で確認できます。
Social NeuroscienceのeISSN番号は1747-0927、pISSN番号は 1747-0919です。
このジャーナルはCorpus callosum, Human brain, Quality of life, Amygdala, Social feedback, Exercise, Social status, Prefrontal cortex, Beauty, Affective computing, Social power, Social intention, Extrastriate body area, Social class, Social neuroscience, Insular cortex, Oxytocin, Social pressure, Ultimatum game, Inverse Associationを含むトピックに対応しています。
適切なジャーナルを選ぶことで、あなたの研究内容がもっと関連性が高い読者層に届き、研究のインパクトやその分野への貢献度を最大化させることができるからです。
はい、著名なジャーナルから出版することは、あなたの経歴にもプラスに働くため、その後の助成金やキャリアプランにも影響があります。
ハイインパクトジャーナルから出版することはより多くの人の目に研究が触れることになりますが、同時に高い競争率の中から出版に漕ぎつける必要があります。そのため、インパクトファクターと出版にかかる工数のバランスを考慮するべきです。