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Marketing Science is a bimonthly peer-reviewed academic journal published by the Institute for Operations Research and the Management Sciences. It covers operations research and mathematical modeling to analyze marketing. According to the Journal Citation Reports, the journal has a 2017 impact factor of 2.794. Less
Indexed in the following public directories
Marketing Science の創刊は 1982 年です。
Marketing Science の発行頻度は Bi-monthlyです。
Marketing Science のH-Index scoreは 145、Citescoreは6.5、SNIP scoreは 2.39、SJRはQ1です。
Marketing Science の出版社はINFORMSです。
Marketing Scienceの出版方針と研究範囲は本ページ上部で確認できます。
Marketing Science の主な指標はEditage内の本ページ上部で確認できます。
Marketing ScienceのeISSN番号は1526-548X、pISSN番号は 0732-2399です。
このジャーナルはMarketing, Instrumental variable, Digital video, email marketing, Field experiment, Online advertising, Dynamic demand, Entertainment industry, Natural experiment, Competitive dynamics, Customer care, Multi-armed bandit, Customer acquisition, Marketing science, Display advertising, Word of mouthを含むトピックに対応しています。
適切なジャーナルを選ぶことで、あなたの研究内容がもっと関連性が高い読者層に届き、研究のインパクトやその分野への貢献度を最大化させることができるからです。
はい、著名なジャーナルから出版することは、あなたの経歴にもプラスに働くため、その後の助成金やキャリアプランにも影響があります。
ハイインパクトジャーナルから出版することはより多くの人の目に研究が触れることになりますが、同時に高い競争率の中から出版に漕ぎつける必要があります。そのため、インパクトファクターと出版にかかる工数のバランスを考慮するべきです。