自動ご注文フォームで24時間いつでもご発注いただけます。
※祝日・年末年始等の長期休暇も通常営業
Language Teaching Research is a peer-reviewed journal that publishes research within the area of second or foreign language teaching. Although articles are written in English, the journal welcomes studies dealing with the teaching of languages other than English as well. The journal's editors-in-Chief are Hossein Nassaji (University of Victoria) and MarÃa del Pilar GarcÃa Mayo (University of the Basque Country). The journal was established in 1997 and is currently published by SAGE Publications. The journal is a venue for studies that demonstrate sound research methods and which report findings that have clear pedagogical implications. A wide range of topics in the area of language teaching is covered, including: Programme Syllabus Materials design Methodology The teaching of specific skills and language for specific purposes... Less
Indexed in the following public directories
Language Teaching Research の創刊は 1997 年です。
Language Teaching Research の発行頻度は Bi-monthlyです。
Language Teaching Research のH-Index scoreは 73、Citescoreは7.7、SNIP scoreは 2.33、SJRはQ1です。
Language Teaching Research の出版社はSAGE PUBLICATIONS LTDです。
Language Teaching Researchの出版方針と研究範囲は本ページ上部で確認できます。
Language Teaching Research の主な指標はEditage内の本ページ上部で確認できます。
Language Teaching ResearchのeISSN番号は1477-0954、pISSN番号は 1362-1688です。
このジャーナルはForeign language, Second language, Teacher education, Vocabulary, Self-efficacy, Foreign language anxiety, Automatic speech, English as a foreign language, Task completion, Language acquisition, Corrective feedback, L2 learners, Peer feedback, Longitudinal study, Language classroom, Professional development, Vocabulary learning, Willingness to communicate, Intervention studies, Spoken languageを含むトピックに対応しています。
適切なジャーナルを選ぶことで、あなたの研究内容がもっと関連性が高い読者層に届き、研究のインパクトやその分野への貢献度を最大化させることができるからです。
はい、著名なジャーナルから出版することは、あなたの経歴にもプラスに働くため、その後の助成金やキャリアプランにも影響があります。
ハイインパクトジャーナルから出版することはより多くの人の目に研究が触れることになりますが、同時に高い競争率の中から出版に漕ぎつける必要があります。そのため、インパクトファクターと出版にかかる工数のバランスを考慮するべきです。