自動ご注文フォームで24時間いつでもご発注いただけます。
※祝日・年末年始等の長期休暇も通常営業
The Journal of Knowledge Management (JKM) is an interdisciplinary peer-reviewed quarterly academic journal publishing original research, technical discussions, and case studies on knowledge management. According to its homepage, it is indexed in Library and Information Science Abstracts, Inspec, and Scopus. It has also been accepted in Thomson Reuters Social Sciences Citation Index and its current impact factor is 2.053, according to 2016 Journal Citation Reports® (Thomson Reuters, 2017). JKM is regarded as the premier journal in the field of knowledge management. Less
Indexed in the following public directories
Journal of Knowledge Management の創刊は 1996 年です。
Journal of Knowledge Management の発行頻度は Bi-monthlyです。
Journal of Knowledge Management の出版社はEMERALD GROUP PUBLISHING LTDです。
Journal of Knowledge Managementの出版方針と研究範囲は本ページ上部で確認できます。
Journal of Knowledge Management の主な指標はEditage内の本ページ上部で確認できます。
Journal of Knowledge ManagementのeISSN番号は1758-7484、pISSN番号は 1367-3270です。
このジャーナルはKnowledge management, Knowledge sharing, Intellectual capital, Open innovation, Transformational leadership, Project management, Frugal innovation, Explicit knowledge, Social capital, Information technology, Knowledge retention, Theory, Knowledge transfer, Systematic review, Knowledge creation, Dynamic capabilities, Intrinsic motivation, Ambidexterity, Organizational culture, Conceptual frameworkを含むトピックに対応しています。
適切なジャーナルを選ぶことで、あなたの研究内容がもっと関連性が高い読者層に届き、研究のインパクトやその分野への貢献度を最大化させることができるからです。
はい、著名なジャーナルから出版することは、あなたの経歴にもプラスに働くため、その後の助成金やキャリアプランにも影響があります。
ハイインパクトジャーナルから出版することはより多くの人の目に研究が触れることになりますが、同時に高い競争率の中から出版に漕ぎつける必要があります。そのため、インパクトファクターと出版にかかる工数のバランスを考慮するべきです。