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The Journal of Consumer Research is a bimonthly peer-reviewed academic journal covering research on the psychological aspects of consumer behavior. It was established in 1974 and originally published by University of Chicago Press. Since 2015 it has been published by Oxford University Press. According to the Journal Citation Reports, the journal has a 2016 impact factor of 3.800, ranking it 19th out of 121 journals in the category "Business." Less
Journal of Consumer Research の創刊は 1974 年です。
Journal of Consumer Research の発行頻度は Bi-monthlyです。
Journal of Consumer Research のH-Index scoreは 210、Citescoreは12.2、SNIP scoreは 4.11、SJRはQ1です。
Journal of Consumer Research の出版社はOXFORD UNIV PRESS INCです。
Journal of Consumer Researchの出版方針と研究範囲は本ページ上部で確認できます。
Journal of Consumer Research の主な指標はEditage内の本ページ上部で確認できます。
Journal of Consumer ResearchのeISSN番号は1537-5277、pISSN番号は 0093-5301です。
このジャーナルはSmart objects, Beauty, Psychology, Marginal utility, Foreign language, Food frequency, Audio mining, Consumer experience, Financial literacy, Market research, Word of mouth, Solidarity, Mass media, Price dispersion, Intrinsic motivation, Consumer choiceを含むトピックに対応しています。
適切なジャーナルを選ぶことで、あなたの研究内容がもっと関連性が高い読者層に届き、研究のインパクトやその分野への貢献度を最大化させることができるからです。
はい、著名なジャーナルから出版することは、あなたの経歴にもプラスに働くため、その後の助成金やキャリアプランにも影響があります。
ハイインパクトジャーナルから出版することはより多くの人の目に研究が触れることになりますが、同時に高い競争率の中から出版に漕ぎつける必要があります。そのため、インパクトファクターと出版にかかる工数のバランスを考慮するべきです。