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Communication Theory is a quarterly peer-reviewed academic journal publishing research articles, theoretical essays, and reviews on topics of broad theoretical interest from across the range of communication studies. It was established in 1991 and the current editor-in-chief is Thomas Hanitzsch (University of Munich). According to the Journal Citation Reports, the journal has a 2014 impact factor of 1.667, ranking it 13th out of 76 journals in the category "Communication". It is published by Wiley-Blackwell on behalf of the International Communication Association. Less
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Communication Theory の創刊は 1990 年です。
Communication Theory の発行頻度は Quarterlyです。
Communication Theory の出版社はOXFORD UNIV PRESS INCです。
Communication Theoryの出版方針と研究範囲は本ページ上部で確認できます。
Communication Theory の主な指標はEditage内の本ページ上部で確認できます。
Communication TheoryのeISSN番号は1468-2885、pISSN番号は 1050-3293です。
このジャーナルはFake news, Journalism, Computer-mediated communication, Political communication, Misinformation, Organizational communicationを含むトピックに対応しています。
適切なジャーナルを選ぶことで、あなたの研究内容がもっと関連性が高い読者層に届き、研究のインパクトやその分野への貢献度を最大化させることができるからです。
はい、著名なジャーナルから出版することは、あなたの経歴にもプラスに働くため、その後の助成金やキャリアプランにも影響があります。
ハイインパクトジャーナルから出版することはより多くの人の目に研究が触れることになりますが、同時に高い競争率の中から出版に漕ぎつける必要があります。そのため、インパクトファクターと出版にかかる工数のバランスを考慮するべきです。