自動ご注文フォームで24時間いつでもご発注いただけます。
※祝日・年末年始等の長期休暇も通常営業
Chemistry Education Research and Practice is a quarterly peer-reviewed open access academic journal published by the Royal Society of Chemistry covering chemistry education. The editor-in-chief is Keith S. Taber of the University of Cambridge. The Associate Editors are Ajda Kahveci of DePaul University, Scott E. Lewis of the University of South Florida, and Michael K. Seery of the University of Edinburgh. According to the Journal Citation Reports, the journal has a 2015 impact factor of 1.802. Less
Indexed in the following public directories
こちらのジャーナルでは投稿時にグラフィカルアブストラクトの提出が求められます。投稿規定をご確認ください。
多くのジャーナルが、研究成果をより素早く読者に伝えるグラフィカルアブストラクトを必須要件に指定しています。
グラフィカルアブストラクトの制作もエディテージにお任せください
ヶ月 | 論文発表 |
---|---|
0-3 | 30% |
4-6 | 47% |
7-9 | 10% |
>9 | 14% |
Chemistry Education Research and Practice の創刊は 2000 年です。
Chemistry Education Research and Practice の発行頻度は Quarterlyです。
Chemistry Education Research and Practice の出版社はROYAL SOC CHEMISTRYです。
Chemistry Education Research and Practiceの出版方針と研究範囲は本ページ上部で確認できます。
Chemistry Education Research and Practice の主な指標はEditage内の本ページ上部で確認できます。
Chemistry Education Research and PracticeのeISSN番号は1756-1108、pISSN番号は 1109-4028です。
このジャーナルはSelf-efficacy, General chemistry, Critical thinking, Chemical species, State of matter, Learning environment, Science education, Environmental education, Problem-based learning, Reaction mechanism, Underrepresented Minority, Meaningful learning, Sustainable practices, Professional development, Focus group, Learning progress, Cooperative learning, Formative assessment, Leadership style, Chemistry curriculumを含むトピックに対応しています。
適切なジャーナルを選ぶことで、あなたの研究内容がもっと関連性が高い読者層に届き、研究のインパクトやその分野への貢献度を最大化させることができるからです。
はい、著名なジャーナルから出版することは、あなたの経歴にもプラスに働くため、その後の助成金やキャリアプランにも影響があります。
ハイインパクトジャーナルから出版することはより多くの人の目に研究が触れることになりますが、同時に高い競争率の中から出版に漕ぎつける必要があります。そのため、インパクトファクターと出版にかかる工数のバランスを考慮するべきです。